Hälsa

Knipmars

Träningsredskap en fredag.

Jag har ju haft utmaningar varje månad detta år hittills eftersom jag gillar att sätta mål och utmana mig själv lite 🙂 Vill dessutom någon av er hänga på så är det ju bara kul!

Ju fler desto roligare.

Jag fokuserar mycket på rehab när det kommer till träning. Visst, jag bygger upp genom korta men tunga styrkepass men jag gör också mycket träning med fokus på de djupa/inre magmusklerna och bäckenbotten.

ALLA borde träna detta, men framförallt kvinnor! Detta eftersom både bäckenbotten och magmusklerna blir påfrestade under och efter en graviditet.

Man bör knipa INNAN man blir gravid. Har du inte hittat musklerna innan en graviditet så kommer det antagligen bli ännu svårare efter att man fött barn och är svag i musklerna. Ofta bär man dessutom runt på en 3 – 4 – 5 kilos barn efter förlossningen (typ hela tiden). Så att ha starka musker underlättar! Och du slipper förhoppningsvis få problem när du blir äldre.

Det var ett långt intro till knipmars 😉

Eftersom det är så viktigt och dessutom lätt att glömma – så kommer jag göra knipövningar och träna den inre magmuskulaturen varje dag, hela mars!

Mage.

Det behöver inte vara länge eller mycket! Ca 10-20 knip per dag och några övningar som fokuserar på de inre magmuskulaturen dagligen.

OBS! Läs gärna på innan du börja med denna form av träning så du är säker på att du kniper rätt och använder rätt sorts magmuskler!

Så välkommen knipmars 😉

Vem hänger på?!

2 thoughts on “Knipmars

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *